Turistické trasy v okolí hradu Litice

Žamberk, nám. - Popluží - Bohousová, ŽST - Litice nad Orlicí

Celková délka: 10 km po modré trase. Jde o nenáročnou trasu vhodnou pro rodinné výlety s dětmi. Vrátit se můžete z cíle vlakem.

Žamberk – Helvíkovice – Poplužní Dvůr – Litice – Litice, hrad

Ze Žamberku se vydejte po cyklotrase 4073 podél řeky Betlémem až do Helvíkovic. Cestou můžete blízko města Žamberk navštívit rodný domek  vynálezce, teologa, přírodovědce, léčitele i hudebníka Prokopa Diviše. Přejděte na silnici číslo 11 a pokračujte po modře značené trase kolem řeky. Jakmile přejdete most, budete pokračovat směrem na Poplužní Dvůr po modré a odbočíte na pravou stranu k železniční trati. Hned za přejezdem zahněte napravo a po modré dojeďte do Litic, kde se dostanete po červeném značení až k hradu Litice.

Celková délka: 11 km

Vamberk – Chata Na Vyhlídce – Rozcestí – Křižovatka – Černá tabule – Litice nad Orlicí – Hrad Litice – Černá tabule – Vamberk

Z městečka Vamberk s obsáhlou historií paličkovaných krajek se vydejte po žluté značce pro turisty směrem na chatu Na Vyhlídce, odkud je překrásný výhled na Žamberk, Orlické hory a za dobrého počasí i na Kunětickou Horu a Sněžku. Na rozcestí se vydejte chvilku po červené a následně po zelené a žluté ve směru Černá tabule. Dále pokračujte na Litice nad Orlicí a po červené značce až na hrad Litice. Po prohlídce hradu se odeberte k rozcestí Černá tabule, tam odbočte na zelenou a dojdete zpátky do města Vamberk.

Celkem délka: Celkově ujdete 17,7 km po značené okruhové a středně náročné trase.

Žamberk – Bohosudová, rozc. – Litice nad Orlicí, rozc. – rozcestí na hrad Potštejn – Potštejn, kostel – Doudleby nad Orlicí – Peklo nad Zdobnicí – Slatina, náves – Polsko, rozcestí – Žamberk, náměstí

Z náměstí v Žamberku se vydáte po modré turistické značce až na lesní cestu – rozcestí v Bohosudové, pak po červené k rozcestí Litice nad Orlicí, železniční stanice a po islnici k rozcestí na hrad Potštejn. Až k zámku do Doudleb nad Orlicí pojedete krásným údolím a podél řeky Divoké Orlice. Pokračujete po modré turistické trase na rozcestí  Peklo nad Zdobnicí, na náves obce Slatina, na křižovatku T a pak odbočka modré KČT, posléze na rozcestí Polsko a za mostem nalevo po asfaltce zpátky do místa startu.

Celková délka: Ujedete 42 km na středně náročné trati.

Litice – Orlické Záhoří

Vyjíždíte v Liticích od hospody pod hradem a pokračujete po cyklotrase 4075 na železniční zastávku v Bohosudově, pak do Záchlumí, dále směr Rybná nad Zdobnicí, Pekelec, Slatina nad Zdobnicí, Pod Pěčínem až k rozcestí Pěčín. Pozor! Úsek údolím Zdobnice v lokalitě Pekelec – Peklo je sjízdný jenom pro horská kola. Dále jeďte k rozcestí Nový dvůr, do Julinčina údolí a do obce Říčky – nejprve k dolní a horní křižovatce a posléze k penzionu Perla. Na kole pak pokračujte do Mezivrší až na Orlické Záhoří – Černá Voda, pila a ke kostelu.

Délka: Celkové délka trasy měří 38,5 km. Jedná se o náročnou trasu vhodnou pro silniční, crossová, trekingová i horská kola. Cesty vedou údolími pod Orlickými horami a rovněž sem tam po dilnicích III. třídy a po zpevněných cestách.

Unavilo Vás poznávání malebného regionu Orlických hor? Chcete navštívit i další atraktivity, ale jeden den Vám prostě nestačí? Vyberte si z naší nabídky ubytování v Orlických horách a užijte si pohodovou dovolenou plnou turistických zážitků.